Friday, January 13, 2012

Perpisahan dan persahabatan

Bertemu dan berpisah itu adat kehidupan sejak azali

Teringat pula nasyid ni...Jom layan ~


Bila dah semester lapan, semakin terasa pula situasi ni. Perpisahan tidak dapat dielakkan, maklumlah dah habis pengajian. Sedih sangat ditinggalkan dan nak meninggalkan mereka-mereka yang pernah kita kenali. Walaupun lepas ni jarang bertemu ataupun mungkin tidak akan bertemu lagi, harap-harap perhubungan masih wujud di antara kita. Jauh atau dekat bukan penghalang atau menjadi masalah untung berhubung...tak gitu??

Camna pun, kenangan tetap kenangan dan semuanya akan menjadi memori pada masa akan datang. Semoga persahabatan yang terjalin ini akan berkekalan hingga ke akhir hayat...Insyaallah.

Kepada sahabat semua, tak kiralah rakan-rakan AT58 (Ppmas UPSI), junior, housemate, roomate dan lain-lain lagi, terima kasih atas persahabatan yang terjalin. Tidak ada apa yang saya harapkan melainkan ukhwah yang sentiasa subur disirami manik-manik ingatan serta titipan doa yang tulus ikhlas dari kalian. Semoga Allah sentiasa memberi rahmat dan kesihatan yang baik kepada kalian semua.

Seorang Ustaz pernah berkata, sahabat yang baik adalah sahabat yang apabila kita memandang wajahnya, akan terbit cinta kita kepada Allah, terdorong untuk melakukan ibadah serta melakukan perkara-perkara yang baik. Malah takut untuk melakukan kejahatan, kezaliman dan terjebak dengan kekufuran. Masyaallah, bestnya dapat kawan macam tu kan??

Mudah-mudahan kita menjadi sahabat yang baik kepada sahabat kita. Insyaallah, pasti hidup akan sentiasa gembira dan ceria. 

Nak berpisah pun taklah sedih sangat...kan..kan...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...